Alte SporturiFormula 1

Mika Hakkinen: Marele Premiu al Principatului Monaco ar putea fi un punct de turnura in acest sezon de Formula1

mai 15, 2019noiembrie 1st, 2021

Lewis Hamilton a castigat Duminica Marele Premiu al Spaniei, iar in spatele lui a fost coechipierul Valtteri Bottas. A fost pentru a cincea oara in acest sezon, cand masinile Mercedes si-au impartit primele doua pozitii. Nici un alt constructor nu a mai reusit acest lucru, iar modul in care cei doi piloti au evoluat in aceste curse e de-a dreptul ingrijorator pentru competitia in sine, dar si pentru fanii din intreaga lume. 

In testele din presezon, desfasurate la Barcelona, Ferrari a fost echipa cu cele mai bune rezultate si impresia era ca Mercedes sufera, insa saptamana trecuta, situatia a stat exact invers. Prestatia masinilor constructorului german a fost la un nivel foarte inalt, dominand autoritar atat sesiunile de calificari, cat si cursa. Ferrari a avut un week-end nefast, fiind devansati si de Red Bull Racing. 

Acest start de sezon dominant ne aduce aminte de 2009, cand Jenson Button avea sa castige sase dintre primele sapte curse ale sezonului. Masina Brawn avea un avantaj tehnic specific si acest lucru a facut diferenta. Chiar daca Button avea sa nu mai castige nici o alta cursa in acel sezon, avansul fulminant dobindit in primele sapte runde, a fost suficient ca el sa devina Campion Mondial. Brawn e echipa care a urmat sa fie cumparata de Mercedes …

 

 

Circuitul de la Barcelona este unul foarte specific. Pentru a triumfa, e nevoie de o masina cu un centru de greutate jos, care sa asigure tractiunea si iesirea cat mai rapida din viraje. Acesta este unul dintre motivele principale pentru care acest circuit este unul folosit intens pentru teste. E un circuit "cu de toate". Mercedes si Ferrari au adus ambele imbunatatiri monoposturilor in pauza competitionala, insa pana in acest moment doar masinile lui Hamilton si Bottas au demonstat. 

Calificarile de Sambata au marcat al treilea pole position consecutiv pentru Valtteri, care a avut o tura perfecta si a obtinut maximum de la monopostul sau. S-a dezvoltat o veritabila simbioza intre el si monopostul sau. Nivelul de incredere in masina a ajuns la un nivel extrem de ridicat, iar acest lucru s-a vazut din plin si in cadrele cu camera de pe monopost, care l-au surprins extrem de calm si calculat, stapanind la perfectie masina si adaptand-o la circuit. 

Chiar daca s-a descurcat foarte bine Sambata, cursele si podiumul il rasplateste pe pilotul cel mai bun, insa de Duminica. In ziua cursei, finlandezul a avut anumite probleme la start, fiind sicanat atat de Lewis Hamilton, cat si de Sebastian Vettel, in primul viraj. A fost un moment foarte tensionat, deoarece Sebastian a fortat intens o depasire prin exterior, iar Lewis era la interior, fiind practic prins ca intr-un cleste, astfel el a trebuit sa reduca viteza si sa restabilizeze masina, fiind aproape de a derapa. 

La iesirea din virajul 3, cursa parea deja rezolvata, Lewis lua un avans foarte mare, iar Valtteri il urma, urmand sa-l "apere" de masinile Ferrari si de Max Verstapen, de la Red Bull. Performanta celor del a Mercedes a fost de-a dreptul remarcabila, reusind practic o cursa perfecta. 

 

 

Versappen s-a maturizat foarte mult ca pilot fata de anul trecut. La Barcelona, el a obtinut maximum din ce se putea obtine, reusind sa prinda podiumul. In clasamentul pilotilor, el ocupa pozitia a treia, in fata lui Vettel, lucru care spune foarte multe despre constanta etalata de tanarul pilot olandez in acest sezon. Pentru Ferrari, e clar ca lucrurile nu merg conform planului. 

Acest start de sezon a starnit numeroase comentarii, cum ca acesta este practic ca si castigat deja de Mercedes, care nu pot fi infranti si dintr-un anumit punct de vedere, chiar inteleg de ce fanii si unii entuziasti ai Formulei1, comenteaza astfel. Au cea mai puternica masina, un duo extrem de talentat de piloti, care se imping reciproc si dezvolta o rivalitate sportiva din care, evident, constructorul are de profitat cel mai mult. Managementul e de asemenea unul de top, iar strategiile conturate s-au sablonat perfect curselor. Vorbim despre un mix extrem de inspirat format din elementele mentionate. 

In timpul cursei din Barcelona, in cadrul constructorului Ferrari a existat un usor moment de confuzie, pe rand, Vettel si Charles Leclerc fiind unul in fata celuilalt, incercandu-se mai multe strategii. Intr-un anumit moment al cursei fiecare dintre ei a primit indicatii si strategii diferite, aspect care tradeaza anumite imperfectiuni in echipa Ferrari, atat de natura umana, de transmitere a mesajului, cat si de ordin tehnic. 

In ciuda tuturor acestor aspecte mentionate, ma astept ca in urmatoarele curse Mercedes nu mai castige, sau daca o vor face, va fi la mare lupta. 

 

 

Urmatoarea cursa are loc la Monaco si este foarte diferita de Barcelona. Marele Premiu al Principatului Monte Carlo e o cursa unica de-a dreptul. Red Bull au castigat-o in sezonul trecut, iar Ferrari in urma cu doi ani. Cu siguranta ambii constructori vor face orice e posibil, pentru a prelungi "seceta" masinilor Mercedes la Monaco. 

Sperantele celor de la Red Bull, dar si ale fanilor F1, se indreapta catre Max Versappen, care pare decis sa fie primul pilot care invinge masinile Mercedes in 2019. Ma astept ca monoposturile Red Bull Honda sa fie foarte rapide pe acest circuit. 

Leclerc e un alt om care ar putea pune mari probleme lui Hamilton si Bottas, la Monte Carlo. E cursa "de casa" a pilotului de la Ferrari, o cursa in care a obtinut mai mereu timpi extrem de buni si doar anumite mici erori si probleme intampinate l-au impiedica sa nu obtina prima pozitie, anii precedenti. Cu siguranta ravneste mult o clasare pe podium sau, de ce nu, chiar triumful la Monaco. 

Nu in ultimul rand, il avem pe Sebastian Vettel. Cvadrupu campion mondial, Seba a castigat de doua ori la Monaco si ramane unul dintre marii favoriti ai acestei curse. Desi a fost destul de criticat in ultimele luni, personal am incredere in el si in abilitatile sale de a o readuce pe Ferrari in top. Va fi insa mult de munca, un episod important pentru acest sezon poate fi aceasta etapa de calendar. 

Un pariu de 10 RON pe Vettel sa castige la Monte Carlo iti poate aduce 110 RON