Alte SporturiFormula 1

Mika Hakkinen: Disputa interna din sanul Ferrari va face acest sezon de Formula1 unul mult mai atractiv

septembrie 12, 2019noiembrie 1st, 2021

Victoria lui CHARLES LECLERC, Duminica trecuta, in Marele Premiu al Italiei, a fost impresionanta. O performanta fantastica, obtinuta sub o imensa presiune pusa din partea ambelor masini Mercedes. La doar 21 de ani, in doar al doilea sau sezon in Formula1, tanarul pilot din Principat a aratat maturitate si o tarie de caracter remarcabile, avand capacitatea de a absorbi presiunea uriasa pusa de rivalii sai, la fiecare atac. 

Ziua in care a castigat cu Ferrari, la Monza, va fi una pe care cu siguranta nu o va uita niciodata. A fost o victorie importanta pentru el, pentru echipa si pentru coechipierul Sebastian Vettel. Succesul din Italia vine la doar o saptamana dupa ce Charles castiga Marele Premiu al Belgiei. Putem spune ca victoria de la Monza a certificat faptul ca Lecrec este, cel putin in momentul de fata, pilotul #1 din cadrul Ferrari. Triumful de la Spa i-a oferit tanarului pilot momentuumul de care avea nevoie, iar la Monza a continuat pe aceeasi linie. Sa reusesti sa gestionezi presiunea si bifezi victorii succesive e prima conditie pe care trebuie sa o indeplineasca orice aspirant la titlul de campion mondial.

Seful Ferrari, Mattia Binotto, se confrunta cu o situatie delicata. Sebastian Vettel, pilotul #1 al echipei, e devansat categoric de mult mai tanarul sau coechipier, care evident, reprezenta optiunea #2, la startul sezounului. O astfel de situatie poate crea invariabil tensiuni intre piloti si chiar in stafful echipei.

 

 

Sebastian e un pilot extrem de experimentat, ajuns la maturitatea deplina. Cvaruplu campion mondial la Formula1, el are capacitatea sa intelega ca in viata oricarui pilot exista momente bune si momente mai putin bune. Duminica, el a avut parte de o cursa extrem de modesta, la Monza. In ciuda faptului ca masinile Ferrari au pornit de pe primele doua linii, in grila de start, Seba nu a reusit sa ii ofere suport colegului sau, care a avut mereu in spate presiunea permanenta pusa de cele doua masini Mercedes. Sunt convins ca in interiorul sau, Vettel apreciaza cu atat mai mult performanta obtinuta de Charles. Neamtul isi poate recapata reputatia in orice moment, insa are nevoie de victorii.

Foarte multi ziaristi din presa de specialitate au comentat decizia Stewarzilor de a nu penaliza defensiva agresiva a lui Leclerc, pe a doua sicana, a turei #23. In urma acelei aparari agresive, Lewis Hamilton a ajuns cu un pneu pe iarba si a fost extrem de aproape de a produce o coliziune. Ca un pilot care am iubit stilul flat-out toata viata, pot sa spun ca imi place ca o cursa sa fie dura. Dupa penalizarea de 5 secunde, din Canada, care practic a ruinat superbul duel dintre Sebastian Vettel si Lewis Hamilton, Stewarzii FIA au decis sa-i lase pe piloti sa piloteze mai agresiv, impunand penalizari doar atunci cand nu au alta optiune si situatia e foarte evidenta.

In cursa din Italia, Stewarzii au decis sa-i arate lui Charles steagul alb-negru, ceea ce reprezenta un avertisment, similar cu cartonasul galben din fotbal. Parerea mea personala e ca stafful FIA a procedat corect. Leclerc si-a dat seama de neglijenta comisa si nu a mai repetat aceasta manevra. Lewis si-a dat si el seama de acest lucruri, insa nu a mai putut face nimic si ordinea a ramas aceeasi la finalul cursei. 
 

 

Analizand situatia din perspectiva Ferrari, consider ca sesiunea de calificari a fost, paradoxal, un moment mai important decat cursa in sine, daca ne referim la echilibrul dintre Seba si Charles. In ultima sesiunea de calificari, in Q3, Charls a beneficiat de "paravanul" facut de Vettel, prin care a castigat enorm in termeni de aerodinamica, acest lucru fiind decisiv privind obtinerea pole-ului. In mod normal, monegascul trebuia sa-i intoarca ulterior serviciul, insa acest lucru nu s-a mai intamplat.

Astfel timpii au fost alterati si sunt convins ca in sinea lui Sebastian a fost vadit nemultit de aceasta insiruire a faptelor si ca dupa acel moment, a existat o discutie persoanala intre cei doi, alaturi de ceilalti membri ai echipei. 

La Monza, toti ochii au fost atintiti pe duelul la varf dintre Leclerc, Hamilton si Bottas, insa putini au remarcat cursa excelenta reusita de constructorul Renault. Daniel Ricciardo si Nico Hulkenberg au obtinut locurile #4, respectiv #5. A fost o mini-victorie pentru constructorul francez, de asemenea si pentru cei doi piloti. Dupa ce a parasit corabia Red Bull si a venit la Renault, Ricciardo nu a avut parte de momente prea placute. Glumind putin, cu siguranta a fost destul de greu de digerat si victoriile obtinute de fostul coechipier, Max Verstappen. Acest loc 4 poate fi insa un start pentru australian. Nico Hulkenberg are de asemenea multe de demonstrat, in acest ultim sezon al sau la Renault. Echipa deja a anuntat ca nu va mai face parte din planurile sale si va fi inlocuit de Esteban Ocon.  

 

 

Primele opt curse ale acestui sezon au fost dominate cvasi-total de Mercedes. Urmatoarele sase curse au adus insa echilibrul si dramatismul la care ravnim atat de mult. Constructorul german a bifat doar doua victorii in aceasta perioada, tot atatea cate au obtinut si Red Bull si Ferrari. Putem vorbi practic de un nou Campionat Mondial si avem toate motivele sa credem ca acest trend va continua, iar cursa din Singapore se anunta extraordinara. 

La Monza, am avut ocazia perfecta sa realizam cat de puternica e motarizarea hybrida a celor de la Ferrari. Chiar si cu ajutorul sistemului "drag reduction", nici macar Mercedes nu au fost capabili sa bifeze timpi similari pe portiunile cu linii drepte ale circuitului. 

Lewis si Sebastian au fiecare cate patru succese la Marele Premiu de la Singapore. Valtteri, Charles sau Max Verstappen sunt fara victorie in cariera, pe acest circuit asiatic. A fost un echilibru aproape perfect intre Red Bull, Mercedes si Ferrari, care au bifat fiecare cate trei victorii la Singapore, in ultimul deceniu. Se anunta o cursa exploziva, in care orice se poate intampla nu este cliseu!

 

Articolul acesta e redactat de ambasadorul Unibet, Mika Haakinen. Finlandezul a redactat mai multe articole specializate pe F1 in decursul timpului si e unul dintre editorii nostri. In oferta Unibet vei gasi zeci de optiuni de pariuri online pe Formula1, inclusiv selectii antepost, live sau pre-cursa.